• CITIGO
      • Citigo
        Citigo
        Citigo
        • ​​Cu o lungime de 3.56 m, este compact si usor de manevrat
        • ​​Cel mai voluminos portbagaj din clasa sa: 251 l
        • Motoare economice pe benzina de 44 kw si 55 kw​
        • till251l /959l
        • from4,1l/100km
        • from95g/km
  • FABIA
      • Fabia
        Fabia de la  9.400
        Un nou automobil compact de oraş
        • ​Expresiv, modern şi dinamic
        • ​Concept nou al interiorului
        • Caroserie mai lată şi mai joasă, proporţii armonioase
      • Fabia Combi
        Fabia Combi de la  9.900
        Continuăm din locul unde ceilalţi s-au oprit
        • ​Portbagaj imbatabil din clasa sa
        • ​Noi asistenţi şi sisteme auxiliare practice şi de infotainment
        • Motoare puternice şi eficiente
  • NEW RAPID
  • NEW OCTAVIA
      • New Octavia
        New Octavia de la  12.950
        Combinația perfectă între design și confort
        • Sisteme de asistență inovatoare
        • ​​O gamă largă de motoare de la 81 kW la 135 kW
        • Posibilatati de conectivitate noi
        • till590l /1580l
        • from4,9l/100km
        • from103g/km
  • KODIAQ
      • KODIAQ
        KODIAQ de la  17.950
        Puternic precum un urs
        • Design-ul noului SUV conferă rezistență și protecție
        • Dimensiune mare, tărie, spirit de familie
        • Descoperă noi teritorii
        • till720l /2065l
        • from0l/100km
  • SUPERB
      • Superb
        Superb de la  18.300
        Modern și plin de emoție. Începutul unei noi ere.
        • Design revoluționar, confort superior și conectivitate inovatoare.
        • Imens de mult spațiu, sisteme de siguranță și asistență de ultimă generație.
        • Un spațiu de nivel superior, cu aspect modern și sofisticat.
        • till625l /1760l
        • from3,8l/100km
      • Superb Combi
        Superb Combi de la  23.400
        Călătorește cu stil. Călătorește în spațiu.
        • Cel mai spațios compartiment pentru bagaje - 660 litri.
        • Confort maxim cu Dynamic Chassis Control.
        • Cea mai sigură mașină conform testelor EuroNCAP.
        • till660l /1950l
        • from4l/100km

Cine te protejează în timpul călătoriei?

O întreagă falangă de noi sisteme de asistență care anterior
erau disponibile doar pentru automobilele din clasa Premium vă sunt acum oferite pentru siguranța sporită. Noul ŠKODA Superb este echipat cu sistem Electronic Stability Control (Sistem electronic de stabilitate – ESC), inclusiv o frână multi-coliziune standard.
În țările UE, următoarele caracteristici de siguranță sunt prevăzute în echiparea standard: Front Assist cu frânarea de urgență în zona orașului (City Emergency Brake, Monitorizarea presiunii pneurilor, șapte airbag-uri și XDS +, o funcție de blocare diferențială electronică avansată.

Citește mai departe pentru a afla despre o serie întreagă de sisteme inovatoare concepute pentru siguranța dvs. de călătorie.

Driver Alert
(Detectare oboseală)


Driver Alert reduce riscul unei situații de urgență induse de starea de oboseală.

Prin monitorizarea comportamentul șoferului, sistemul evaluează gradul de oboseală și, dacă este necesar, avertizează cu privire la necesitatea odihnei și pauzei în călătorie.

Servodirecția electromecanică transmite informații despre mișcările volanului către unitatea de control. Sistemul compară această informație cu comportament obișnuit de conducere și cu caracteristicile pre-definite pentru comportamentul șoferului somnolent.​

Front Assist

Front Assist este un sistem de siguranță care avertizează asupra pericolului de coliziune, iar în cazul unei coliziuni inevitabile aplică frânele în încercarea de a reduce consecințele.

Front Assist operează cu un senzor radar integrat în grila radiatorului, monitorizând constant distanța față de traficul din față.

În cazul în care distanța devine prea mică sau o coliziune este iminentă și șoferul nu reacționează, sistemul intervine automat la unul dintre cele patru niveluri:

  • o alertă vizuală informând că distanța de siguranță a fost depășită,
  • un semnal acustic și vizual de avertizare,
  • declanșarea automată a frânelor,
  • frânare automată, pentru a evita o coliziune sau reduce severitatea accidentului.


Blind Spot Detect


Blind Spot Detect (Depistarea unghiului mort) ajută șoferul să schimbe benzile în siguranță prin înregistrarea oricăror vehicule în unghiul mort.


Doi senzori radar amplasați în partea inferioară a barei de protecție spate monitorizează zona din apropiere imediată și până la 20 metri în spatele ŠKODA Superb.

Atunci când sistemul depistează vehiculele din unghiul mort de lângă mașină sau vehicule care se apropie din spate, se aprinde un simbol cu LED-uri în luminile oglinzii de pe aripă pentru a alerta șoferul. În cazul în care conducătorul auto se îndreaptă în direcția automobilului depistat, LED-ul începe să lumineze intermitent indicând pericolul posibil pentru conducătorul auto.
Blind Spot Detect este activ de la 10 km/h până la viteza maximă a vehiculului.

WATCH VIDEO




Crew Protect Assist


Această caracteristică coordonează activitățile sistemelor de bord, pentru a minimiza situațiile de urgență în trafic.


Noua ŠKODA Superb încorporează două niveluri de Crew Protect Assist, în funcție de alte caracteristici instalate în mașină:

  • Sistemul elementar pre-strânge centurile

de siguranță frontale în cazul unor situații de conducere instabile, cum ar fi supra- sau subvirare,  precum și se angajează cu CES pentru a închide geamurile laterale și trapa aproape complet, cu scopul de a preveni pătrunderea corpurilor străine în automobil.

  • Sistemul de nivel superior funcționează cu radar frontal. Acest Crew Protect Assist –Front poate oferi reacții anticipative, folosind senzori frontali Adaptive Cruise Control.

Lane Assist


Această funcție te informează dacă te deplasezi
neintenționat de pe o bandă. Sistemul se activează la viteze de peste 65 kilometri pe oră, cu condiția existenței marcajelor corespunzătoare și cu condiția că indicatorul nu a fost activat înainte de traversarea unui marcaj.


Traffic Jam Assist


Acest sistem oferă mai multă siguranță și confort în blocaje de trafic și în traficul care presupune opriri frecvente.

Traffic Jam Assist se încadrează în sistemele Adaptive Cruise Control și Lane Assist.

Într-un scenariu cu blocaj de trafic, Lane Assist oferă îndrumări de adaptare pe bandă pentru a ajuta vehiculul să rămână pe bandă la viteze mai mici de 60 km/h. Dacă și ACC este activ în același timp,  direcția, frânarea și accelerarea sunt efectuate automat, indiferent de cât de aglomerat este drumul. Mâinile conducătorului trebuie să fie pe volan pentru ca realizarea acestei funcții.

WATCH VIDEO


Emergency Assist


Emergency Assist intervine în cazul în care conducătorul ajunge într-o situație de incapacitate.

Dacă nu este identificată nicio mișcare a volanului sau altă activitate a șoferului pe parcursul unui interval definit de timp, se va declanșa un semnal de avertizare. Dacă șoferul nu reacționează, sistemul inițiază o mișcare bruscă de scurtă durată. Dacă nici atunci nu apare nicio reacție din partea conducătorului auto, vehiculul se va opri complet, cu aprinderea automată a luminilor de avarie.

Emergency Assist funcționează în combinație cu transmisia automată DSG, Adaptive Cruise Control și Lane Assist.

ESC cu Multicollision Brake

În cazul în care un automobil este implicat într-un accident și se activează airbagurile, automobilul ar putea rămâne în mișcare și provoca un alt accident…

Studiile privind siguranța în trafic analizează cauzele, circumstanțele și desfășurarea diferitor accidente rutiere. Constatările sunt utile în dezvoltarea caracteristicilor de siguranță activă și pasivă a automobilelor ŠKODA.


În noul Superb, ESC încorporează sistem de frână pentru prevenirea coliziunii multiple,
un element de siguranță care activează sistemul de frânare după o coliziune pentru a preveni deteriorarea în continuare.

Limitator viteză


După cum sugerează chiar și numele, această caracteristică limitează viteza maximă a automobilului.

Șoferii pot seta o viteza maximă între 30 și 210 kilometri pe oră, concentrându-și toată atenția asupra drumului.

Spre deosebire de Cruise control, care menține o viteză stabilită, Speedlimiter permite șoferului să meargă cu orice viteză până la valoarea predefinită.

Din motive de siguranță, această caracteristică este dezactivată temporar în timpul kick-down (atunci când pedala de accelerație este apăsată complet).​

Sisteme de iluminat optime
"Să vezi și să fii văzut"

 

Vizibilitatea unui vehicul joacă un rol central în siguranța traficului rutier. Sisteme de iluminat inovatoare garantează nivelul optim de "a vedea și a fi văzut" pentru noua ŠKODA Superb. Farurile din față
sunt echipate cu tehnologie halogen sau bi-xenon, inclusiv
Adaptive Frontlight System (AFS) și LED-uri pentru timp de zi.

O funcție de mascare pentru faza lungă a fost introdusă pentru prima dată. Luminile LED împodobesc partea din spate a noului Superb în calitate de standard și există,  pe fiecare parte a barei de protecție spate fiind prevăzute două reflectoare.

Farurile bi-xenon cu AFS optimizează iluminarea drumului și împrejurimile, în conformitate cu condițiile de conducere și meteorologice și se adaptează la diferite situații de trafic.

Smart Light Assist

Acest sistem oferă o mai bună siguranță prin optimizarea iluminării în toate situațiile din trafic.

Smart Light Assist include ajustarea dinamică a unghiului și un fascicul mascat. Camera multifuncțională recunoaște traficul din sens opus și vehiculele din față în întuneric, iar Smart Light Assist îndreaptă raza spre zonele respective.

În loc de deconectare automată a fazei lungi, o "mască" este proiectată pe drum în zona automobilului din față sau vehiculelor din sens opus, dacă este necesar. Acest lucru presupune posibilitatea de a  conduce cu faza lungă și de a beneficia de funcționalitatea acestei lumini fără a orbi alți șoferi sau vehicule din sens opus.

Light Assist

Acest sistem conectează și deconectează faza lungă în mod automat.

Camera multifuncțională recunoaște traficul din sens opus și automobilele din față în întuneric, funcția Light Assist pornind automat lumina de întâlnire.

Light Assist controlează automat utilizarea fazei lungi. Începând de la viteze de 60 km/h, această funcție pornește automat faza lungă atunci când afară este suficient de întuneric. Dacă vă apropiați prea mult de automobilul din față (sau dacă vine un vehicul din sens opus), sistemul estompează automat farurile astfel încât să nu orbească ceilalți participanți la trafic.



Airbag-uri și protecția împotriva impactului

Până la nouă airbag-uri, care asigură interacțiune cu reglaj fin, cu centurile de siguranță automate cu trei puncte și tetiere de siguranță, protejează șoferul și pasagerii de traume.
Lumini de siguranța ușa din față
Un detaliu subtil care vă ajută să vă lăsați mașina în siguranță. De fiecare dată când deschideți portierele din față, reflectoarele de siguranță sau luminile atenționează ceilalți participanți la trafic despre faptul că sunteți pe cale de a ieși din mașină, astfel încât puteți fi siguri că ei te vor evita pe tine și automobilul tău.
Până la 9 airbag-uri
Scopul principal al airbag-urilor, în tandem cu centurile de siguranță, este de a preveni contactul corpului șoferului și pasagerilor cu orice parte rigidă a automobilului sau cel puțin de a minimiza consecințele unor astfel de contacte.
Airbag-urile frontale
Șoferul este protejat de un airbag frontal montat în volan. Airbagul frontal pentru pasager, cu funcție de dezactivare, se află în tabloul de bord.
Airbag genunchi pentru șofer

Airbag pentru genunchii șoferului, montat în partea inferioară a bordului sub coloana volanului, este conceput pentru a proteja picioarele șoferului in caz de impact frontal.

Airbag-uri laterale - față
Airbag-urile laterale în scaunele din față protejează toracele și pelvisul șoferului și pasagerului în cazul unui impact lateral.
Airbag-uri laterale - spate
Pasagerii de pe bancheta din spate de asemenea beneficiază de protecția oferită de airbag-urile laterale.
Airbag-uri cortină
Airbag-urile cortină acoperă zona ferestrei și structura interioară a autovehiculului de la pilonul A la pilonul C. Acestea protejează capul pasagerilor de pe bancheta din față și din spate, garantând astfel siguranța maximă.
Puncte de ancorare ISOFIX

Punctele de ancorare ISOFIX de pe bancheta din spate permite instalarea scaunelor pentru copii și asigură o fixare mai bună de corpul automobilului. Punctele de ancorare ISOFIX pot fi montate pe scaunul pasagerului din față. Punctele de ancorare suplimentare în portbagaj pot fi folosite pentru a instala un scaun pentru copii cu sistem TopTether.

Alte elemente de siguranță

Totul în noul ŠKODA Superb este făcut pentru a garanta un grad de siguranță fără compromis. Pe lângă sistemele de siguranță deja descrise, următoarele caracteristici sunt disponibile ca standard sau opțional pentru Superb:

ABS împiedică blocarea roților în timpul frânării de urgență sau la frânare pe suprafețe alunecoase.
Prin creșterea presiunii de frânare, sistemul de frânare îi ajută pe șoferi în situații în care este necesară frânarea de urgență. Acest lucru poate duce la o reducere semnificativă a distanței de frânare necesare.
MSR împiedică acțiunea de blocare a roților de conducere, care poate apărea în cazul în care conducătorul auto frânează pe o suprafață netedă.
ASR asigură pornirea și accelerarea facilă fără rotirea roților pe suprafețe alunecoase.
EDL ajută la accelerare sau conducere în rampă cu tracțiune scăzută sub una dintre roțile conduse.


XDS+ ajută șoferul în timpul virării bruște și asigură comportamentul normal al automobilului în timpul virajelor dinamice. Controlul electronic simulează prezența unui diferențial cu autoblocare pentru a îmbunătăți tracțiunea și dinamica de conducere în timpul virajelor. Ca urmare, automobilul va ocupa  curbele mult mai sigur și natural decât înainte.
Datorită sistemului de monitorizare a presiunii în pneuri, șoferul este întotdeauna informat.
Opțional de control urcare în rampă (hill-hold control) ajută șoferii să pornească în rampă în condiții de siguranță. Sistemul se activează pe pante de cinci grade sau mai mult și asigură pornirea în rampă fără dificultăți și în siguranță fără utilizarea frânei de mână. Sistemul nu permite automobilului să ruleze în spate sau să piardă viteză.
Luminile intermitente de frânare reduc riscul de impact din spate, în special atunci când automobilul se apropie de blocaje de trafic pe autostrăzi sau frânează brusc în fața unui obstacol neașteptat.